It Service Desk Operator

Dettagli della offerta

Position Mission: Ensure the correct IT support to the business.

Responsibilities: Diagnose and resolve hardware and software issues involving network connectivity, email clients, teleconference systems, printers and more.Monitor tickets to ensure SLA response and resolution.Receive incoming calls, handle walk-in guests, troubleshoot as needed.Consult with third-party support and PC equipment vendors to resolve out of scope issues.Provide first and second level support for desktops, laptops, and mobile devices.Troubleshoot network connectivity issues including off site LAN and wireless access to office network.Provide telephone and email support for clients via step-by-step instructions, or using remote access software.Assist employees with VPN dial up and wireless connections when working remote to allow them access to the network.Provide critical support in troubleshooting and maintaining all system applications and hardware resources.Assist customers in resolving basic technical problems by providing guidance regarding software and hardware problems.Maintain/fix PCs configuration to be compliance with Company's IT policies. Technical Skills, Qualifications and Professional Experience: Strong understanding of operating systems, software, and devices.Problem-solving and analytical skills.Providing remote technical support via internet or phone.Knowledge of ticketing systems.Maintaining operating systems by repairing hardware and configuring software.Verbal and written communication skills. Sosteniamo la parità di genere e promuoviamo un ambiente equo ed inclusivo.
Accogliamo candidature da qualsiasi persona indipendentemente dal background di provenienza, riconoscendo il valore della diversità nel nostro contesto lavorativo.
Il nostro processo di selezione si basa sul principio base di favorire l'uguaglianza professionale promuovendo principi di non discriminazione basati sul genere, età, etnia, nazionalità, disabilità, religione, orientamento sessuale, stato civile ed appartenenza o meno a organizzazioni sindacali o politiche.
Settore: Industria metalmeccanica
Ruolo: Ricerca e sviluppo

#J-18808-Ljbffr


Salario Nominale: Da concordare

Risorsa: Jobleads

Funzione Lavorativa:

Requisiti

Documentation Interface Coordinator

**Do you enjoy being part of a team that ensures the highest quality? ** **Do you enjoy providing an efficient service? ** **Join our team! ** As Documentati...


Baker Hughes - Toscana

Pubblicato 8 days ago

Addetto/A Redazione Di Manualistica Técnica

Il gruppo Frigel è composto da aziende italiane ed estere il cui scopo è la progettazione, produzione, installazione, vendita e assistenza di sistemi e soluz...


Frigel Firenze S.P.A. - Toscana

Pubblicato 8 days ago

Cosmetics Technical Specialist And Inspector

Vuoi lavorare in un'azienda che ti dà la possibilità di **trasformare positivamente il mondo in cui viviamo**? In Bureau Veritas crediamo che **lasciare il s...


Bureau Veritas - Toscana

Pubblicato 8 days ago

It Support

**Requisiti**: - Diploma di scuola superiore o laurea in informatica (o campo correlato). - Passione per la tecnologia e l'informatica. - Conoscenza approfon...


Carratelli Real Estate - Toscana

Pubblicato 8 days ago

Built at: 2025-01-12T09:42:45.348Z