Liu Jo is an Italian brand established in the mid-1990s in Carpi, a knitwear manufacturing hub known for its excellence. It is the brainchild of Marco Marchi who fueled it with his vision for a brand embodying contemporary,identity-driven, and liberating fashion geared at celebrating feminine beauty through women's empowerment. Building its foundation on creativity and the quintessentially Italian flair for intuition, the company has telegraphed its identity through clothing, accessories, footwear and jewelry, conveying a contemporary and highly recognizable lifestyle.
Across the years Liu Jo has remained true to its original vision continuously aiming - and even more sotoday - to act as a loudspeaker for important values such as freeself-expression, sharing a contemporary, identity-driven fashion statement and conveying its own idea of beauty. Liu Jo is currently available in 45 countries through a distribution network comprising over 280 flagship stores and around 5,000 multi-brand retailers worldwide.
**Posizione**:
Liu Jo è alla ricerca di un nuovo talento Junior da inserire in tirocinio all'interno dell'ufficio CRM.
- Pianificazione, creazione e targeting di newsletter B2C.
- Programmazione e gestione di campagne di lead generation.
- Implementazione di test A/B per ottimizzare le strategie di CRM e generare insight per il business.
- Monitoraggio delle campagne e identificazione delle migliori pratiche.
- Gestione del database: segmentazione e analisi dei clienti.
- Creazione di report periodici sui risultati ottenuti per ogni KPI/attività CRM implementata.
- Analisi dei KPI relativi alle vendite e valutazione delle performance dei canali di Direct Marketing.
- Garanzia della qualità dei dati: normalizzazione e deduplicazione delle anagrafiche clienti, coordinamento con i negozi retail per integrazione/chiarimenti.
- Supporto nella gestione delle attività omnicanale.
**Requisiti**:
- Buona conoscenza del pacchetto Office.
- Eccellente conoscenza dell'inglese e di Excel.
- Buone capacità analitiche.