Company Overview Fanatics is building a leading global digital sports platform. The company ignites the passions of global sports fans and maximizes the presence and reach for hundreds of sports partners globally by offering innovative products and services across Fanatics Commerce, Fanatics Collectibles, and Fanatics Betting & Gaming, allowing sports fans to Buy, Collect and Bet. Through the Fanatics platform, sports fans can buy licensed fan gear, jerseys, lifestyle and streetwear products, headwear, and hardgoods; collect physical and digital trading cards, sports memorabilia, and other digital assets; and bet as the company builds its Sportsbook and iGaming platform. Fanatics has an established database of over 100 million global sports fans, a global partner network with over 900 sports properties, including major national and international professional sports leagues, teams, players associations, athletes, celebrities, colleges, and college conferences, and over 2,000 retail locations, including its Lids retail business stores.
As a market leader with more than 18,000 employees, and hundreds of partners, suppliers, and vendors worldwide, we take responsibility for driving toward more ethical and sustainable practices. We are committed to building an inclusive Fanatics community, reflecting and representing society at every level of the business, including our employees, vendors, partners and fans. Fanatics is also dedicated to making a positive impact in the communities where we all live, work, and play through strategic philanthropic initiatives.
Sede di lavoro: Barzago (LC)
Importante! Questa assunzione è per una sostituzione maternità per un periodo di 12 mesi. L'Order Fulfilment Manager riporta al Direttore Generale Operations ed è responsabile del processo di gestione degli ordini del magazzino di Barzago, che gestisce i prodotti venduti dal sito e-commerce e dai 4 negozi sul territorio.
Assicura che tutte le funzioni coinvolte (il magazzino, i trasporti, l'IT, il servizio clienti, …) lavorino in modo efficace ed efficiente per consegnare i prodotti ai clienti.
In particolare, il nuovo Order Fulfilment Manager sarà responsabile di:
Definire, sviluppare e realizzare nuove strategie di order fulfilment, implementando nuovi processi aziendali di servizio al cliente scalabili e standard per garantire un'elaborazione efficiente degli ordini;Monitorare l'evasione giornaliera degli ordini per garantire il raggiungimento degli SLA;Supervisionare i resi dei clienti e i reclami relativi all'evasione degli ordini;Lavorare a stretto contatto con il team del customer service per ridurre i claim dei clienti;Identificare in modo proattivo i problemi operativi, facilitandone la risoluzione con le parti appropriate;Collaborare con il reparto IT sulle attuali funzionalità del sistema e sui miglioramenti dello stesso;Controllare le scorte utilizzando procedure sistematiche per mantenere livelli adeguati di prodotti.Il candidato ideale Preferibile laurea in ingegneria;2-3 anni di esperienza maturati in funzioni connesse alla gestione dell'evasione ordini;Provenienza preferibilmente dal settore e-commerce;Autonomia e capacità di organizzazione, pianificazione delle attività, definizione delle priorità e rispetto delle scadenze;Proattività, capacità di analisi e di intervento;Problem solving;Orientamento al raggiungimento degli obiettivi;Equilibrio personale, positività ed energia;Preferibile conoscenza dell'inglese.
#J-18808-Ljbffr