Presentazione dell'azienda
Salvatore Ferragamo S.p.A. is the parent Company of the Salvatore Ferragamo Group, one of the world's leaders in the luxury industry and whose origins date back to 1927.
The Group is active in the creation, production and sale of shoes, leather goods, apparel, silk products and other accessories, along with women's and men's fragrances.
The Group's product offer also includes eyewear and watches, manufactured by licensees.
The uniqueness and exclusivity of our creations, along with the perfect blend of style, creativity and innovation enriched by the quality and superior craftsmanship of the 'Made in Italy' tradition, have always been the hallmarks of the Group's products.
With 3,855 employees and a network of 644 mono-brand stores as at 31 December 2021, the Ferragamo Group is active in Italy and around the world through companies that enable it to cover the European, American and Asian markets.
Descrizione del posto (Mansioni)
Stage Merchandising
Salvatore FerragamoSpA ricerca una risorsa da inserire in stage nell'Headquarter di Firenze all'interno dell'Ufficio Merchandising.
La risorsa, interfacciandosi con vari attori e reparti tra cui Showroom, Sviluppo prodotto, Produzione, Ufficio ordini speciali, seguirà le seguenti attività:
Analisi sell in, sell out, monitoring dello stock, best seller e worst seller
Analisi e classificazione di mercato, benchmarking e competitor in termini di posizionamento di prodotto e pricing nei diversi mercati, con l'obiettivo di un costante aggiornamento del team
Gestione ordini speciali
Sviluppo di materiale formativo e presentazioni per:
top management, sales forces, customers e altri stakeholder
Follow-up sullo sviluppo della collezione e gestione delle attività legate alle campagne di vendita (delivery, windows etc )
Profilo
Requisiti:
Forti capacità analitiche
Ottima conoscenza di Excel e PowerPoint
Inglese fluente
Passione e sensibilità per il prodotto e i trend
Capacità di lavorare in team
Lo stage prevederà sede a Firenze e rimborso spese.