Procurement Specialist

Dettagli della offerta

**Job Description Summary**: Procurement Specialist is responsible for purchasing goods and/or services for a company and managing contracts with vendors.
As a Procurement Specialist, is responsible for assisting with the procurement process, including contract management, contract negotiation and preparation of purchase orders. He/she is also responsible for ensuring that our commitments to customers are met.
Riepilogo del ruolo/scopo:
Procurement specialist è responsabile dell'acquisto di beni e/o servizi per un'azienda e della gestione dei contratti con i fornitori.
In qualità di procurement specialist, è responsabile dell'assistenza nel processo di approvvigionamento, compresa la gestione dei contratti, la negoziazione dei contratti e la preparazione degli ordini di acquisto. È anche responsabile di garantire che i nostri impegni nei confronti dei clienti siano rispettati.
**Role Summary / Purpose**:
Procurement Specialist is responsible for purchasing goods and/or services for a company and managing contracts with vendors.
As a Procurement Specialist, is responsible for assisting with the procurement process, including contract management, contract negotiation and preparation of purchase orders.
He/she is also responsible for ensuring that our commitments to customers are met.
- ** Essential Responsibilities**:
- Managing the procurement of products assigned
- Place purchase orders, negotiate and follow up deliveries.
- Negotiating and drafting contract terms and conditions in collaboration with sourcing
- Coordinate with compliance to ensure all contracts meet company policies and regulations.
- Analyzing and evaluating supplier performance
- Managing daily, monthly and quarterly reports for assigned suppliers.
- Developing and maintaining supplier relationships
- Coordinating with other departments
**Qualifications / Requirements**:
- Minimum of a Bachelor's Degree in Business Administration or related field
- Minimum of 2 years of experience in procurement
- Strong understanding of business processes
- Excellent verbal and written communication skills
- Strong interpersonal skills
- Strong negotiation skills
- Strong organizational skills
- Highly developed attention to detail
- Strong analytical skills
- Strong multitasking skills
- Ability to work in a team environment
- Ability to work independently
- Italian and fluent English are mandatory, any other foreign language is a plus;
**Riepilogo del ruolo/scopo**:
Procurement specialist è responsabile dell'acquisto di beni e/o servizi per un'azienda e della gestione dei contratti con i fornitori.
In qualità di procurement specialist, è responsabile dell'assistenza nel processo di approvvigionamento, compresa la gestione dei contratti, la negoziazione dei contratti e la preparazione degli ordini di acquisto.
È anche responsabile di garantire che i nostri impegni nei confronti dei clienti siano rispettati.
**Responsabilità essenziali**:
- Gestire l'approvvigionamento dei prodotti assegnati
- Effettuare ordini di acquisto, negoziare e seguire le consegne.
- Negoziazione e stesura dei termini e delle condizioni contrattuali in collaborazione con il sourcing
- Garantire che tutti i contratti soddisfino le politiche e le normative aziendali.
- Analizzare e valutare le prestazioni dei fornitori
- Gestione dei report giornalieri, mensili e trimestrali per i fornitori assegnati.
- Sviluppo e mantenimento dei rapporti con i fornitori
- Coordinamento con altri dipartimenti
**Qualifiche/Requisiti**:
- Almeno una laurea in Economia aziendale o settore correlato
- Minimo 2 anni di esperienza nel procurement
- Forte comprensione dei processi aziendali
- Eccellenti capacità di comunicazione verbale e scritta
- Forti capacità interpersonali
- Forti capacità di negoziazione
- Forti capacità organizzative
- Attenzione ai dettagli altamente sviluppata
- Forti capacità analitiche
- Forti capacità di multitasking
- Capacità di lavorare in un ambiente di squadra
- Capacità di lavorare in modo indipendente
- Lingua italiana, inglese fluente.
- Eventuale seconda lingua straniera sarà valutata come plus.
**Additional Information**:
**Relocation Assistance Provided**:No


Salario Nominale: Da concordare

Risorsa: Whatjobs_Ppc

Funzione Lavorativa:

Requisiti

Buyer Junior

Siamo alla ricerca di una risorsa, da inserire presso un prestigioso cliente, con ruolo di Buyer - IT Sourcing. La figura si occuperà di guidare il processo ...


Ict Logic - Liguria

Pubblicato 18 days ago

Impiegato/A Ufficio Acquisti

Orienta Spa Società Benefit filiale di Legnago seleziona per realtà cliente sita ad Arcole un/una IMPIEGATO/A UFFICIO ACQUISTI. L' azienda, solida e consolid...


Orienta - Liguria

Pubblicato 18 days ago

Ufficio Acquisti

Agenziapiù SpA è un'agenzia per il lavoro specializzata nella selezione e somministrazione e di personale. La filiale di Arzignano (VI) ricerca un'impiegata ...


Agenziapiù S.P.A. - Liguria

Pubblicato 18 days ago

Buyer

**Posting Date**:21 Aug 2024**City**:Genova**Location**:Genova, IT, 16128**Contract Type**:Permanent**Division**:Italy Supply Chain**Level of experience**:Ju...


Rina - Liguria

Pubblicato 18 days ago

Built at: 2025-01-01T01:21:23.109Z