It Service Desk Operator

Dettagli della offerta

JOB DESCRIPTION Position Mission
Ensure the correct IT support to the business.


Responsibilities Diagnose and resolve hardware and software issues involving network connectivity, email clients, teleconference systems, printers and more Monitor tickets to ensure SLA response and resolution Receive incoming calls, handle walk-in guests, troubleshoot as needed Consult with third-party support and PC equipment vendors to resolve out of scope issues Provide first and second level support for desktops, laptops, and mobile devices Troubleshoot network connectivity issues including off site LAN and wireless access to office network Provide telephone and email support for clients via step-by-step instructions, or using remote access software Assist employees with VPN dial up and wireless connections when working remote to allow them access to the network Provide critical support in troubleshooting and maintaining all system applications and hardware resources Assist customers in resolving basic technical problems by providing guidance regarding software and hardware problems Maintain/fix PCs configuration to be compliance with to Company's IT policies Technical Skills, Qualifications and Professional Experience Strong understanding of operating systems, software, and devices. Problem-solving and analytical skills. Providing remote technical support via internet or phone Knowledge of ticketing systems Maintaining operating systems by repairing hardware and configuring software Verbal and written communication skills. Sosteniamo la parità di genere e promuoviamo un ambiente equo ed inclusivo. Accogliamo candidature da qualsiasi persona indipendentemente dal background di provenienza, riconoscendo il valore della diversità nel nostro contesto lavorativo. Il nostro processo di selezione si basa sul principio base di favorire l'uguaglianza professionale promuovendo principi di non discriminazione basati sul genere, età, etnia, nazionalità, disabilità, religione, orientamento sessuale, stato civile ed appartenenza o meno a organizzazioni sindacali o politiche.






#J-18808-Ljbffr


Salario Nominale: Da concordare

Risorsa: Jobleads

Funzione Lavorativa:

Requisiti

Flutter Developer

B&A Consulting è una Software House, Media Agency Company nata per offrire alle aziende soluzioni e servizi innovativi in ambito ICT & Digital Strategy. L'am...


B&A Consulting Srl - Toscana

Pubblicato 9 days ago

Salesforce Developer

Seleziona la frequenza (in giorni) di ricezione di un avviso:Località: Milano, IT, 20139; Padova, Padova, IT, 35129; Firenze, IT, 50145; Torino, IT, 10138; G...


Gft Technologies Se - Toscana

Pubblicato 9 days ago

Fullstack Developer

QiBit, divisione ICT di Gi Group S.p.A., Agenzia per il Lavoro (Aut. Min. 26/11/04 Prot. n. 1101-SG), è specializzata nella selezione, formazione, inseriment...


Gi Group S.P.A - Toscana

Pubblicato 9 days ago

System Administrator

Westhouse è una società leader che opera nel campo della ricerca & selezione del personale, gestione di progetti ed è autorizzata a tempo indeterminato per l...


Westhouse Italia Srl - Toscana

Pubblicato 9 days ago

Built at: 2024-11-24T19:03:19.208Z