It Service Desk Operator

Dettagli della offerta

Position Mission Ensure the correct IT support to the business.
  Responsibilities ·      Diagnose and resolve hardware and software issues involving network connectivity, email clients, teleconference systems, printers and more ·      Monitor tickets to ensure SLA response and resolution ·      Receive incoming calls, handle walk-in guests, troubleshoot as needed ·      Consult with third-party support and PC equipment vendors to resolve out of scope issues ·      Provide first and second level support for desktops, laptops, and mobile devices ·      Troubleshoot network connectivity issues including off site LAN and wireless access to office network ·      Provide telephone and email support for clients via step-by-step instructions, or using remote access software ·      Assist employees with VPN dial up and wireless connections when working remote to allow them access to the network ·      Provide critical support in troubleshooting and maintaining all system applications and hardware resources ·      Assist customers in resolving basic technical problems by providing guidance regarding software and hardware problems ·      Maintain/fix PCs configuration to be compliance with to Company's IT policies   Technical Skills, Qualifications and Professional Experience ·      Strong understanding of operating systems, software, and devices.
·      Problem-solving and analytical skills.
·      Providing remote technical support via internet or phone ·      Knowledge of ticketing systems ·      Maintaining operating systems by repairing hardware and configuring software ·      Verbal and written communication skills.
    Sosteniamo la parità di genere e promuoviamo un ambiente equo ed inclusivo.
Accogliamo candidature da qualsiasi persona indipendentemente dal background di provenienza, riconoscendo il valore della diversità nel nostro contesto lavorativo.
Il nostro processo di selezione si basa sul principio base di favorire l'uguaglianza professionale promuovendo principi di non discriminazione basati sul genere, età, etnia, nazionalità, disabilità, religione, orientamento sessuale, stato civile ed appartenenza o meno a organizzazioni sindacali o politiche Settore: Industria metalmeccanica Ruolo: Ricerca e sviluppo


Salario Nominale: Da concordare

Risorsa: Talent_Ppc

Funzione Lavorativa:

Requisiti

Java Developer Middle/Senior Microservizi (Milano O Firenze Modalità Ibrida)

La LOG.IT s.r.l., società specializzata nell'integrazione dei dati e nello sviluppo di piattaforme tecnologiche, in grado di processare e rendere intellegibi...


Da Log.It Srl - Toscana

Pubblicato a month ago

Iot Technical Leader

M.C. Engineering è una società di consulenza specializzata in Information Technology nata agli inizi degli anni Duemila. Con 3 sedi sul territorio nazionale ...


Da M.C. Engineering - Toscana

Pubblicato a month ago

Project Manager Systems & Infrastrcuture - Tranvia Firenze

Req ID: 459609 Leading societies to a low carbon future, Alstom develops and markets mobility solutions that provide the sustainable foundations for the futu...


Da Alstom - Toscana

Pubblicato a month ago

Sviluppatore Java

Il Gruppo GECAL INFORMATICA Srl e ALTAIR SYSTEMS , società di consulenza informatica che opera nel settore IT dal 1985, su tutto il territorio nazionale ed i...


Da Gecal Srl - Toscana

Pubblicato a month ago

Built at: 2024-11-08T01:41:32.675Z