Con il supporto dei consulenti agronomici esterni, alla persona che vogliamo inserire faranno capo queste attività: pianificare tutte le attività necessarie allo svolgimento delle attività agricole e agronomiche nelle varie tenute; supportare il personale operativo nell'esecuzione delle attività pianificate; interfacciarsi con i colleghi enologi e con tutta l'organizzazione per allineare l'attività agronomica agli obiettivi qualitativi e operativi dell'azienda; garantire l'efficienza dei macchinari utilizzati nelle attività agricole, suggerendo eventuali investimenti; analizzare dati e numeri relativi all'efficienza delle attività delle diverse tenute, garantendo un'adeguata reportistica alla Direzione. REQUISITI
Per questa posizione pensiamo a una persona con adeguata formazione tecnica (Laurea in Agraria e/o Viticoltura ed Enologia) e con una buona base di esperienza nella gestione di tenute agricole e viticole con coordinamento delle attività e del personale agricolo. La competenza chiave sarà però la capacità di guidare il personale locale, aiutandolo ad operare secondo gli standard che la Direzione vuole implementare a livello agronomico: serve quindi autorevolezza e un po' di carisma, oltre alla condivisione forte del progetto di questo dinamico gruppo vitivinicolo.
Riteniamo molto importanti anche le competenze legate ai temi della sostenibilità e dell'innovazione , in particolare la propensione all'uso di strumenti digitali per gestire le attività quotidiane in campagna.
Il gruppo offre alle persone che lavoreranno al suo interno in un ambiente altamente formativo e collaborativo, dove avranno l'opportunità di crescere professionalmente grazie al supporto di Giotto Wine Listeners, una prestigiosa società di consulenza enologica e agronomica. La loro capacità di interagire efficacemente con i consulenti esterni, condividere conoscenze e accettare input per migliorare costantemente le operazioni sarà fondamentale per il loro successo personale, così come per il successo complessivo del progetto.
La sede di lavoro è principalmente presso la tenuta in Romania (con opzione per la Bulgaria) e le ambizioni del progetto richiedono la disponibilità a risiedere nel paese per un periodo minimo di 3-5 anni.
COMPANY
Our client is a prominent wine group based in Moldova, with properties in Bulgaria and Romania .
Here are some key data regarding the company: 2,000 hectares managed (1,600 of which are owned), 23-25 million bottles produced annually, and over 1,000 employees across the various estates. From these vineyards, with the support of a renowned Italian oenological consultancy, wines of high quality and character are produced, reflecting the local terroir while having a clear international appeal.
The group is growing under the leadership of a management team with a very clear strategic vision and is now navigating the critical phase of structuring the key technical functions in both oenological and agronomic areas.
POSITION
Reporting to the Technical and Production Director, the selected candidate will be responsible for the agronomic management of the group's vineyards in Romania and Bulgaria (100 hectares each, with prospects for expansion in the coming years) . This role involves planning all vineyard activities and coordinating the local personnel dedicated to vineyard work. With the support of external agronomic consultants, the main responsibilities of this role will include:
Planning all the necessary activities for the agricultural and agronomic operations across the various estates; Supporting operational staff in executing the planned activities; Collaborating with winemakers and the entire organization to align agronomic practices with the company's qualitative and operational goals; Ensuring the efficiency of machinery used in agricultural activities and suggesting potential investments; Analyzing data and performance metrics from the various estates, ensuring adequate reporting to the management. REQUIREMENTS
We are looking for a candidate with relevant technical training (Degree in Agriculture and/or Viticulture and Oenology) and solid experience in managing agricultural and vineyard estates, including the coordination of activities and agricultural staff. However, the key competency will be the ability to lead local staff, helping them to operate according to the standards the management aims to implement at the agronomic level. Therefore, authority and a bit of charisma are required, along with a strong alignment with the goals of this dynamic wine group.
We also consider skills related to sustainability and innovation to be very important, particularly a strong inclination towards using digital tools to manage daily activities in the vineyard.
The group offers its employees a highly formative and collaborative environment, where they will have the opportunity to grow professionally thanks to the support of Giotto Wine Listeners, a prestigious oenological and agronomic consulting firm . Their ability to interact effectively with external consultants, share knowledge, and accept input to continuously improve operations will be essential for their personal success, as well as for the overall success of the project.
The position is mainly based at the estate in Romania (with an option for Bulgaria), and the ambitious nature of the project requires a commitment to reside in the country for a minimum period of 3 to 5 years.
#J-18808-Ljbffr