I am the Digital Media&Content Manager, I am in charge of the digital strategy for a Brand (both D2C and not), leading awareness and acquisition campaigns across all key channels.
With a strongly Consumer-centric way of thinking as well as a data-driven approach I challenge the media buying agency to strive for excellence in its execution and clarity of thought in its planning & reporting.
**KEY RESPONSIBILITIES**:
- Works with media buying & SEO agencies to provide the eStore Manager with solid bottom-up modelled traffic forecasts for each channel therefore actively contributing to D2C eCommerce planning
- Drives the Paid Media budget allocation strategy based on a strong data-driven approach, sets and monitors a strong series of KPIs like: VCPCV (viewable cost per complete view), CPT (Cost per Transaction), CPA (Cost Per Action), CTR (Click-Through Rate), etc
- Executes co-ads media plan
- Works with the SEO agency to define the SEO strategy - to be executed by the Web Master
- Develops and manages online brand/product campaigns ensuring their brand consistency
- Responsible for the Golden rules implementation
- Leverages data to provide strategic and tactical insights to the business (Google Analytics, Facebook BM, Ads dashboard, Google Ads, DV360)
Partners and challenges media buying and SEO agencies aiming at performance excellence and clarity of planning & reporting
**Requisiti e competenze**:
- Excellent knowledge of digital channels and their dynamics
- Analytical skills and knowledge of paid media native platforms (FB & Google)
- Coordination and communication skills
- Solid brand flair to allow for meaningful interpretation of creatives performance
- Fluent in English and Italian
- Min 3-4 years of relevant professional experience
**Chi siamo**
In L'Oréal creiamo la bellezza che muove il mondo.
Il nostro obiettivo è offrire a ogni persona nel mondo il meglio della bellezza in termini di qualità, efficacia, sicurezza, sincerità e responsabilità per soddisfare tutti i bisogni e i desideri di bellezza nella loro infinita diversità attraverso l'innovazione continua.
Siamo una digital-first company.
Ciò ci consente di adattare le relazioni con i consumatori attraverso innovazioni in ambito BeautyTech.
Che si tratti di consulenze online, velocità nel portare nuovi prodotti sul mercato o acquisti tramite tecnologia vocale, il nostro obiettivo è creare un'esperienza física e digitale completamente integrata, basata sulle nuove esigenze dei nostri consumatori.
Facciamo leva sui dati per supportare il processo decisionale e la generazione di insights, sfruttiamo il meglio della tecnologia per migliorare il modo in cui lavoriamo, mettendola a servizio dei nostri consumatori, adattandoci costantemente al nuovo mondo.
Forniamo soluzioni tecnologiche in sprint veloci attraverso un approccio agile.
La tecnologia è al centro del nostro approccio alla Bellezza, dalla ricerca alla produzione, dalla distribuzione alla comunicazione con i nostri consumatori, e cerchiamo te per guidare il cambiamento e dare forma al futuro del BeautyTech.
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