Customer Service Specialist

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Wolters Kluwer N.V.



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Customer Service Specialist page is loaded Customer Service Specialist Apply remote type Hybrid (8 days/month) locations ITA - Ancona time type Full time posted on Posted Yesterday job requisition id R0042695 Wolters Kluwer Italia, player di riferimento nello sviluppo di applicativi software per professionisti e aziende, ricerca per la divisione Legal Regulatory, un profilo CUSTOMER SERVICE SPECIALISTPer questo ruolo ricerchiamo una persona proattiva ed empatica, predisposta al lavoro in team e all'interazione con i clienti, che abbia forti doti di problem solving.Siamo interessati a una persona con un'esperienza pregressa in attività di Customer Care, la cui padronanza degli strumenti informatici di base sia consolidata.
(pacchetto office, principali broswer web, SQL e database relazionali MS SQL e Oracle)La risorsa sarà inserita nel team di Help Desk di Ancona ed avrà l'obiettivo di gestire e rispondere ai ticket provenienti dai clienti.
DescrizioneLa risorsa selezionata si occuperà di:Gestire i ticket che arrivano al servizio di assistenza: comprendere gli obiettivi del cliente, anticiparne le esigenze e presentare soluzioni adeguate.Creare strategie per rispondere alle domande e risolvere i problemi dei clienti, attraverso un approccio consulenziale.Sviluppare una relazione con il cliente, mirata alla fidelizzazione.Monitorare i risultati dei clienti per garantire un servizio di alta qualità, gestendone in modo proattivo le aspettative e proponendo eventuali miglioramenti.Interagire con il team per la risoluzione dei ticket, filtrando le richieste dei clienti.Principali attivitàFornire informazioni puntuali sulle diverse soluzioni di prodotto;Effettuare supporto telefonico per richieste ordinarie e straordinarie riferite al prodotto in assistenza, eventualmente rimandando le richieste ad altre funzioni più indicate;Mantenere attiva le relazioni con i clienti;Gestire i reclami;Garantire la piena soddisfazione dei clienti.La risorsa dovrà utilizzare regolarmente strumenti quali Microsoft Devops per inserimento, ricerca e monitoraggio degli item registrati.Registrare e gestire i ticket in ambiente SalesForce.Requisitilaurea preferibilmente ad indirizzo tecnico-gestionale;  buona conoscenza SQL e Database Oracle e MS SQL;buona conoscenza delle tecniche di analisi software e di definizione delle specifiche funzionali;Esperienza (maturata in attività simili) di almeno 2 anni;Conoscenza lingua ingleseOttima conoscenza della lingua italiana sia scritta che oraleOttima conoscenza applicativi Word e ExcelOttime doti comunicative e predisposizione alle relazioni interpersonaliOttima gestione dello stress e degli imprevistiOrientamento ai risultatiLuogo di lavoroAnconaLI-HybridSaranno considerate in via preferenziale le candidature provenienti da persone appartenenti alle Categorie Protette ex lege 68/99.
Be the DifferenceIf making a difference matters to you, then you matter to us.Join us, at Wolters Kluwer, and be part of a dynamic global technology company that makes a difference every day.We're innovators with impact.
We provide expert software and information solutions that the world's leading professionals rely on, in the moments that matter most.
You'll make a real difference in the lives of millions of people.
Together with our customers, we help to advance sustainability, health, justice, prosperity, and commerce around the world.You can thrive at Wolters Kluwer, where diversity is core to our collective strength and high performance.
Be your unique self, share your creative ideas, do your best work, and take time to grow in our caring and inclusive culture where you can belong.About Wolters KluwerWolters Kluwer reported 2023 annual revenues of €5.6 billion.
The group serves customers in over 180 countries, maintains operations in over 40 countries, and employs approximately 21,400 people worldwide.Our customers work in industries which impact the lives of millions of people every single day.
Our mission is to empower our professional customers with the information, software solutions, and services they need to make critical decisions, achieve successful outcomes, and save time.Our expert solutions combine deep domain knowledge with technology to deliver both content and workflow automation to drive improved outcomes and productivity for our customers.We are committed to helping professionals improve the way they do business and solve complex problems with our range of digital solutions and services, which we continuously evolve to meet their changing needs.
Our 188-year legacy and portfolio represent thousands of customers worldwide.
Wolters Kluwer has a dedicated team of experienced talent acquisition professionals who are ready to hear what makes you tick and share how Wolters Kluwer can help you achieve your goals and ambitions.
Here Rasi Fawaz shares some tips on what recruiters are looking for on a resume.
Building Diverse TeamsAs a global organization, we recognize that solving a wide range of complex problems requires diverse perspectives and innovative thinking.
We know that bringing our best to our customers, communities, and other key stakeholders requires a highly engaged and talented workforce – one that represents the diversity of those we serve and the communities where we live and work.We aim to provide a welcoming environment and equitable opportunities for all employees regardless of background, nationality, race, ethnicity, gender, gender identity, age, sexual orientation, marital status, disability, or religion.This principle is ingrained in our company values and articulated in our Code of Business Ethics.At Wolters Kluwer, you'll feel valued for your contributions, and you'll know that your health, safety, and well-being are important to us.
Our well-being benefits provide tools, programs, and resources to help our diverse employees feel healthy, happy, safe, and prosperous.In 2024 we were awarded Ragan's Top Places to Work for Employee Wellbeing: Large Organization, in recognition of our commitment to maintaining and enhancing the well-being of our colleagues through our 'Together we thrive' well-being program.
Equal Opportunity EmployerWolters Kluwer and all its subsidiaries, divisions and customer/business units is an Equal Opportunity / Affirmative Action employer.
All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or any other protected status.
#J-18808-Ljbffr


Risorsa: Talent_Dynamic-Ppc

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